Het marketingteam van Mokum Magazine hoort ontzettend vaak (dezelfde) uitvluchten om níet te adverteren. Dit is de top-10 van de meest voorkomende smoezen.
’Ik geloof niet meer in print’
Foute formulering. Je gelooft niet meer in tijdschriften waarvoor betaald moet worden. Een gratis magazine wordt altijd en overal gelezen, mits het een goed blad is en het op de juiste locaties wordt aangeboden. Mokum Magazine voldoet aan beide voorwaarden.
‘Wij adverteren alleen landelijk in grotere vrouwenbladen’
Wist je dat Mokum Magazine een aanzienlijk grotere oplage* heeft dan bijvoorbeeld Beau Monde, Flair, Grazia, Harper’s Bazaar, Marie Claire, Viva of Women’s Health? Bovendien is het retourpercentage van Mokum Magazine 0%. Bij landelijke vrouwenbladen worden er regelmatig meer bladen vernietigd dan verkocht – soms wel driekwart van de totale oplage. En dát is nou de reden waarom velen niet meer in betaalde print geloven.
‘Wij zijn een bekend Amsterdams familiebedrijf; adverteren is niet nodig’
The Beatles. Koningin Juliana. Diego Maradona. Informeer eens bij de huidige jonge generatie of ze nog weten wie dat zijn. Ook op nostalgie en jeugdsentiment zit een houdbaarheidsdatum.
‘Het is uiterst onzeker of ik mijn investering terugverdien’
De advertentietarieven bij Mokum Magazine zijn zéér aantrekkelijk. Daar waar de kosten voor een 1/1 full color advertentiepagina bij betaalde landelijke tijdschriften oplopen naar € 10.000,- betaal je bij het grootste gratis tijdschrift van Amsterdam slechts 10% van dat bedrag. En je krijgt er gratis online promotie bij.
‘Ik heb geen budget’
Dat klinkt alsof het niet zo best gaat met je onderneming. Via Mokum Magazine is het ook mogelijk om op een getargete Facebook campagne in te zetten. Ook via ons YouTube kanaal kunnen we je bedrijf in beeld brengen. We kennen de demografische gegevens van onze Amsterdamse doelgroep. Vanaf € 50,- zijn er al online mogelijkheden. Concreet: voor vijf tientjes bereiken wij 13.000-35.000 personen die voor jouw bedrijf relevant zijn.
‘Jullie advertentietarieven zijn te hoog, we kiezen voor een flyercampagne’
Kies je voor een poster- of flyercampagne, dan maak je ontwerp- en distributiekosten. Tel je deze bij elkaar op, dan kom je gegarandeerd op een hoger bedrag uit dan voor een advertentiepagina in Mokum Magazine (tenzij de ontwerper een bevriende kennis is en je de distributie zelf doet).
‘Wij moeten het hebben van mond tot mondreclame’
Helaas kun je in beginsel weinig invloed uitoefenen op wat klanten over jouw bedrijf vertellen. Allereerst moet je zorgen dat je klanten krijgt die je in de watten legt met een goed product, een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding, een excellente (vriendelijke) service. Pas met een systematische (vaak langdurige) aanpak waarmee je mensen jou consistent laat aanbevelen, wordt jouw marketing en verkoop een vrij eenvoudige zaak.
‘Wij adverteren via Facebook’
Je doelgroep bereiken met Facebook Ads is een uitstekend idee. De meeste ondernemers die adverteren op Facebook zijn zich niet bewust van instellingsfoutjes die ze maken, laat staan van het feit dat meer fans genereren niet betekent dat je meer bereik creëert en omzet realiseert. En wist je dat het gemiddelde bereik van een FB-bericht – afhankelijk van de populariteit – inmiddels minder dan 6% van alle Facebook fans is?
‘We kiezen voor een online strategie’
Ruim een derde van de Nederlanders staat negatief tot zéér negatief tegenover reclame op de mobiel. Ook online advertenties zijn niet populair. Reclames op de mobiel worden door 34,7 procent als ‘negatief’ ervaren en 31,9 procent staat er zelfs ‘zeer negatief’ tegenover. Slechts 4,8 procent is positief over (de vaak opdringerige) advertenties online. Gunstig voor de online adverteerder: een adblocker is in veel gevallen nog niet geïnstalleerd. Over welke reclame is de consument dan wél (enigszins) positief? Op de eerste plaats advertenties in kranten en tijdschriften (29%), buiten op abri’s en billboards (28%), op televisie (22%) en in de bioscoop (20%).**
‘Wij zetten uitsluitend in op zoekmachinemarketing’
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan heel effectief zijn, maar heeft zeker ook nadelen. Je ziet vaak door de bomen het bos niet meer. Er zijn inmiddels zoveel bedrijven die hun producten of hun diensten aanbieden op het internet, dat het een hele opgave is om die voor te zijn. Vaak leg je het af tegen hun veel grotere marketingbudgetten. Alleen wanneer je écht een leuke reclame hebt, een grappige slogan verzint of een mooie opmaak hebt, zullen meer klanten je onthouden en je site bezoeken. Overigens moet je website dan wel up-to-date zijn, want zoekmachines geven de voorkeur aan sites die vaak geüpdatet worden. Dat betekent dat je eigenlijk nooit klaar bent met het optimaliseren van je website. Je site moet niet alleen voldoen aan goede teksten, maar ook aan recente activiteiten.
10 snelle voordelen om WÉL te adverteren in Mokum Magazine…
- Groot maandelijks bereik in Amsterdam
- Geen retourpercentage
- Het best belezen gratis tijdschrift van 020
- Betaalbaar, betrokken en bereikbaar
- Sympathiek imago
- Geen verplichtingen
- De lezer staat open voor informatie (minder irritatie)
- Gevoel van transparantie en betrouwbaarheid
- Het versterkt je boodschap
- Geen lokaal suffertje, maar een ijzersterk medium
Interesse? Mail naar info@mokummagazine.nl of bel 020 752 2482
Lezen wat andere bedrijven van ons vinden? Klik hier.
* Bron: Nationaal Onderzoek Multimedia print oplagecijfers Q1 t/m Q4 2016
** Bron: Marktonderzoeksbureau Vostradamus