Waarom het tegenwoordig zo lekker ruikt op de redactie van Mokum Magazine? Omdat er producten van het merk Inverno Scent, opgericht door de familie Winter, staan! Aron, Yvonne en Shari Winter vertellen enthousiast over hun gezamenlijke onderneming.
Allereerst: waarom woont de familie Winter in Lelystad en niet in Amsterdam?
Aron: ‘Yvonne komt uit Amsterdam, ik ben geborgen in Suriname en opgegroeid in Amsterdam. Op iets latere leeftijd ben ik met mijn moeder de stad uitgegaan vanwege de drukte en zijn we in Lelystad beland. Het woongenot is hier fantastisch. Je hebt ruimte, rust én het is betaalbaar. Mede vanwege mijn voetbalcarrière wilden we ook wat privacy. De drukte van de stad kunnen we zelf opzoeken, vandaar dat we hier zijn gebleven. Toch willen we op termijn misschien wel meer in de buurt van Amsterdam gaan wonen, ook omdat onze kinderen uiteindelijk die kant opgaan.’
Hoe is Inverno Scent onstaan?
Shari: ‘Wij hebben altijd geurstokjes en kaarsen in huis. Met een geur kun je een bepaald gevoel creëren waardoor je je meteen thuisvoelt. Een paar jaar geleden was ik in mijn geboorteplaats Rome. De geur van zo’n stad roept mooie herinneringen op. Die beleving willen we meenemen in onze geuren. Daarnaast viel het ons op dat geurstokjes of kaarsen niet bij elk interieur passen. Bij Inverno Scent is dat wél het geval. Bij ons kun je zelf de kleuren samenstellen, waarbij je kunt kiezen tussen zwart, zilver en goud.’
Yvonne: ‘Het Italiaanse woord ‘inverno’ betekent trouwens ‘winter’. Zo is de naam ontstaan.’
Hoe gaat zo’n samenwerking tussen vader, moeder en dochter in de praktijk?
Aron: ‘Ik ben de laatste tijd vooral van het inpakken, haha.’
Shari: ‘In augustus 2021 zijn we gestart. Mijn moeder doet nu vooral het grafische gedeelte, zoals de website. Mijn vader is van de PR en de connecties en ik ben meer de creatieveling achter Inverno Scent. Natuurlijk komt het ook weleens voor dat we het met elkaar oneens zijn, maar we vullen elkaar goed aan.’
Yvonne: ‘Wij zijn een heel goed team samen.’
Wat hopen jullie uiteindelijk te bereiken?
Shari: ‘We willen één van de grotere spelers van de wereld worden in deze branche. En natuurlijk nog veel meer mooie producten op de markt zetten. We focussen ons nu op de consument. Maar uiteindelijk moet je ons product wel kunnen ruiken voordat je het koopt, dus willen we ook in winkels terechtkomen.’
Aron: ‘Maar het is vooral belangrijk om eerst voet aan de grond te krijgen in Nederland. Momenteel vind je ons ook al bij restaurants en op andere grote locaties. Daarna willen we ons merk ook wegzetten in het buitenland. Uiteindelijk moet Inverno Scent gewoon een hype worden. We werken er keihard en met veel enthousiasme aan om onze doelen te bereiken.’
Meer weten over Inverno Scent? Kijk op www.invernoscent.com