Student Tom van Dieren (21) heeft een ijzersterke business. Met zijn merk SEA’SONS verkoopt hij zwembroeken die van kleur veranderen zodra je in het water springt.
Wat deed je voordat je SEA’SONS oprichtte?
‘Van jongs af aan wist ik al dat ik een eigen bedrijf wilde beginnen. Zo had ik als tiener allerlei handeltjes. Ik verkocht vakantieartikelen, laserpennen en tweedehands scooters. Tijdens het eerste jaar van mijn studie Small Business & Retail Management (ondernemerschap) wilde ik een bedrijf oprichten waarin ik meer kon groeien.’
Hoe is SEA’SONS ontstaan?
‘Toen ik op een dag in de trein zat, wist ik het opeens. Hoe tof zou het zijn om een zwembroek te hebben die van kleur verandert als je in het water springt? In eerste instantie wilde ik zo’n zwembroek aanschaffen. Ik zag mezelf al helemaal lopen! Toen ik erachter kwam dat dit product nog niet bestond, besloot ik het zelf te ontwerpen. Na veel onderzoek en netwerken, ontwikkelde ik een stof die van kleur verandert zodra de stof koud wordt. Zo ontstond SEA’SONS .’
Wat is jouw visie achter SEA’SONS?
‘SEA’SONS is een innovatief kledingmerk. Door technologie en mode te combineren, biedt dit merk een gevoel van geluk en verwondering. Ik heb ervaren dat zo’n beleving een kledingstuk veel meer waarde geeft.’
En wat gebeurt er als je in je zwembroek plast?
‘Mocht je een zwembadplasser zijn, niet getreurd! Daar zie je niks van!’
https://seasonsofficial.com/?lang=nl
Interview Isa Wessels Foto SEA’SONS